Scheenbeenbrace

Heb jij voortdurend een zeurend gevoel, lichte of juist hevige pijn aan je scheenbeen? Dan heb jij waarschijnlijk last van een scheenbeenblessure.

Afhankelijk van je blessure is er altijd een passende oplossing om je scheenbeenklachten te verhelpen en in de toekomst te voorkomen.

Enig resultaat

Herken waar jouw scheenbeenklachten vandaan komen

In de meeste gevallen horen je klachten bij één van de drie meest voorkomende scheenbeenblessures. Je behandelt een klacht alleen effectief wanneer je de oorzaak van je klacht weet. Ontdek de oorzaak en lees welk(e) middel(en) je inzet om je herstel te bevorderen en herhaling te voorkomen.

De oorzaak van pijn, door overbelasting aan je schenen

Een overbelaste scheenbeenspier wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een afwijkende stand van de voet of een afwijkende voetfunctie. De aanwezige pijn straalt uit van je scheenbeen naar de voor- of achterzijde van je enkel. Dit voel je continu.

Een minder goede bloedcirculatie is een andere oorzaak die de overbelasting laat ontstaan. Doordat de afvalstoffen uit je spieren niet goed kunnen worden afgevoerd, wordt zuurstof slechter aangevoerd. Het resultaat hiervan zijn spieren die minder lang de constante trillingen en schokken kunnen opvangen tijdens het bewegen.

Hoe een scheenbeenbrace je kan helpen bij overbelasting

Overbelasting aan je scheenbeen is een lastig op te lossen blessure. Dit komt doordat deze specifieke blessure verergert door schokkende en trillende bewegingen die tijdens het dagelijks bewegen ontstaan.

Het gebruik van een scheenbeenbrace met de juiste mate van compressie, ontlast de pijnlijke gedeeltes. Je voelt direct een gevoel van verlichting op de pijnlijke plek. De compressie beperkt bepaalde gewrichtsuitslagen zonder dat je natuurlijke bewegingspatroon wordt beperkt.

Schokken en trillingen worden door de brace geabsorbeerd en de bloedcirculatie wordt gestimuleerd, hierdoor verergert de blessure zich niet meer.

De oorzaak van pijn door Shinsplints, springschenen of scheenbeenvliesontsteking

Heb je last van Shinsplints, dan lijd je aan overbelasting van je scheenbeen en het weefsel dat het scheenbeen verbindt met de spieren eromheen. De spieren zwellen hierdoor op en drukken tegen het bot. Dit leidt tot vervelende pijnklachten en kan zelfs voor ontstekingen in je onderbeen zorgen.

Voornamelijk wanneer je veel rent of springt, komt deze blessure vaker voor. Shinsplints zijn daarom voor veel sporters een groot probleem.

Hoe je bij Shinsplints met een scheenbeenbrace geholpen kunt worden

Bij deze klacht is de juiste mate van compressie belangrijk. Gebruik je een brace die te weinig compressie uitoefent, dan los je de blessure niet op. Teveel compressie zorgt juist voor meer pijnklachten. De scheenbeenbrace van Zamst heeft verschillende compressieniveaus, zodat jij kunt kiezen voor stabilisatie zonder pijn.

Voorkom een foutieve behandeling en zorg dat je klachten niet erger worden. Verergering kan leiden tot een stressfractuur, met alle nare gevolgen zoals een botbreuk van dien.

De oorzaak van een scheenbeen stressfractuur

Door teveel te vragen van je lichaam, kun je last krijgen van een stressfractuur. Door extreme overbelasting aan je scheenbeen ontstaat er een knikje in het scheenbeen. Dit knikje zal zich snel transformeren tot een klein scheurtje. Het volgen van jouw dagelijkse routine zorgt dat het scheurtje geleidelijk aan groter wordt. Dit komt door de krachten die je erbij op je scheenbeen uitvoert.

Hoe een scheenbeenbrace je van deze vervelende blessure af kan helpen

Wanneer je het bot niet in alle rust laat herstellen, wordt de kleine breuk steeds groter. Uiteindelijk leidt het kleine scheurtje tot een volwassen botbreuk, oftewel een gebroken been. Dit wil je natuurlijk voorkomen!

Rust is het belangrijkste medicijn. Een compressiebrace helpt je om versteviging door middel van compressie aan te brengen en om schokken en trillingen te absorberen. Geef de het opgelopen scheurtje rust en stabiliteit om zo snel mogelijk te herstellen.

Een hulpmiddel bij overbelasting, shinsplints en een stressfractuur aan je scheenbeen

Ben jij er al achter welke van de veelvoorkomende scheenbeenblessures jij hebt en heb je de oorzaak van jouw probleem kunnen herleiden? Dan is het nu tijd om jouw klacht zo snel mogelijk te verhelpen en in de toekomst te voorkomen.

Wat heb je nodig? Je blessure los je op door jouw scheenbeen stabiliteit te bieden. Deze stabiliteit geef je door een scheenbeenbrace te gebruiken tijdens het sporten en eventueel tijdens je dagelijks leven. De scheenbeenbrace van Zamst heeft een innovatieve 3 bandentechniek waardoor jij verschillende niveaus van compressie kunt kiezen. Voel je geen verlichting of nog teveel druk, dan verstel je de brace op ieder moment naar het gewenste compressielevel.

Naast de verschillende niveaus van compressie bevat de brace een speciale padding die schokken en trillingen absorberen en jou de stabiliteit geven die je blessure nodig heeft om te herstellen.

Bang dat je met een enorm gevaarte rondloopt? Deze brace is 54 gram, wat lichter is dan een paar sokken.

Al enthousiast? ;) Deze brace heeft nog meer voordelen:

• Ademend anti-slip materiaal. De brace blijft op zijn plek;
• Je bloedcirculatie wordt gestimuleerd waardoor afvalstoffen sneller afgevoerd worden;
• Je been is minder gevoelig voor kramp;
• Geschikt voor alle sporten;
• Kan dag en nacht gedragen worden door het hoge draagcomfort.