Veelgestelde vragen

Steunzolen, inlegzolen, voetproblemen en schoenverzorging

Heb jij vragen over je steun- of inlegzolen, blessures, voetproblemen, je schoenverzorging of over een ander onderwerp? Bekijk dan eens onze veelgestelde vragen. Kun jij je antwoord niet vinden? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of via info@skystep.nl.

We streven ernaar om jouw vraag binnen 1 werkdag te beantwoorden. Wil je liever even bellen? Vermeld dan je telefoonnummer in je bericht en wij bellen je terug.

Wist je dat wij ook een uitgebreide blog pagina hebben en hier veel vragen in beantwoorden? Je kunt hier artikelen vinden over diverse voetproblemen, blessures, inlegzooltjes en schoenverzorgingsadvies.

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik welk product het beste bij mijn klacht past?

Bij ons staat service voorop. Zo proberen we altijd de juiste oplossing aan te bieden voor jou desbetreffende voetklacht of de juiste onderhoudsproducten bij jouw type schoen.

Het vinden van de juiste producten is bij ons zeer gemakkelijk. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van onze productwijzers die je kunt vinden op de volgende pagina’s: steunzolen en inlegzolen, voetverzorging, schoenverzorging, pantoffels en slippers, braces en sokken & kousen.

Daarnaast hebben wij een overzichtspagina met alle voetproblemen en hebben wij onze oplossingen verdeeld in verschillende, overzichtelijke categorieën die terug te vinden zijn in het menu van onze webshop.

Is het toch niet gelukt om het juiste product te vinden of heb je behoefte aan extra toelichting? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of via info@skystep.nl. Vermeld hierbij je telefoonnummer wanneer je wilt dat we jou terugbellen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1. Plaats het gewenste artikel in de winkelmand

Ga naar het artikel dat je wilt bestellen, selecteer indien nodig de gewenste maat en klik daarna op de knop "In winkelmand". Het product is nu toegevoegd in je winkelmand. Rechts bovenin vind je het winkelmand icoontje. Wanneer je daar op klikt krijg je de keuze om je winkelmand in te zien, of direct door te gaan naar afrekenen.  

Stap 2. Adresgegevens invullen

Om je bestelling te verwerken, vragen we je enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Indien je al een account hebt, kun je tijdens de bestelling inloggen zodat je jouw gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen.

Tijdens het bestelproces heb je ook de mogelijkheid om je bestelling op een ander adres af te laten leveren. Klik dan, tijdens het invullen van jouw gegevens, het vinkje "Verzenden naar een ander adres?" aan.

Stap 3. Verzendmethode

Bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur worden geplaatst, worden normaliter dezelfde dag nog verzonden via PostNL of GLS. Deze bestelling heb je doorgaans de volgende dag in huis. Bestellingen geplaatst na 15:00 uur, tijdens het weekend, vakantieperiodes of feestdagen, worden doorgaans de eerst volgende werkdag door ons verzonden.

Wij doen hard ons best om ook bestellingen geplaatst na 15.00 uur, dezelfde dag te verzenden. Wanneer dit niet mogelijk blijkt te zijn, worden deze bestellingen uiteraard eerst volgende werkdag verzonden. 

Mocht het voorkomen dat dit veranderd, dan staat dit altijd op de site vermeld of word je persoonlijk op de hoogte gebracht. Meer informatie over de verzending vind je hier.

Stap 4. Kies je favoriete betalingswijze

Je kunt zelf kiezen hoe je (veilig) wilt betalen. Je kunt betalen met iDeal, creditcard, PayPal, Klarna - Achteraf betalen, SOFORT Banking, Belfius Direct Net, ING Home'Pay, KBC/CBC Betaalknop of Bancontact. Zo kun je altijd kiezen voor de betalingswijze die bij jou past.

Stap 5. Bestelling plaatsen

Klik op bestelling plaatsen om de bestelling definitief af te ronden. Hierna word je vanzelf doorverwezen naar een pagina met daarop de bestelbevestiging. Uiteraard ontvang je ook een bevestiging van je bestelling per email. 

Hoe verloopt de verzending en wat is de levertijd?

Bij een bestelling vanaf € 40,- wordt je pakket binnen Nederland, België en Duitsland geheel kosteloos verzonden. Bij een bestelling onder de € 40,- betaal je slechts € 4,95 voor de verzendkosten binnen Nederland, € 7,95 voor een verzending naar België en € 8,95 voor een verzending naar Duitsland. Meer informatie over verzendingen vind je hier.

Wanneer je jouw bestelling op werkdagen voor 15:00 uur hebt geplaatst, wordt de bestelling dezelfde dag nog verzonden. Wij doen hard ons best om bestelling geplaatst na 15:00 uur ook dezelfde dag nog te verzenden. Indien dit niet mogelijk blijkt te zijn, wordt jouw bestelling de eerst volgende werkdag verzonden.

Zodra wij je bestelling verzenden, ontvang je hierover een bevestiging per e-mail met daarin jouw persoonlijke Track & Trace code. Met deze Track & Trace code kun je zien waar het pakketje is en wanneer deze wordt afgeleverd. Voor de zendingen wordt gebruikt gemaakt van de pakketdienst van GLS of PostNL.

Standaard verzenden wij alle pakketjes met de optie om bij de buren afgeleverd te mogen worden indien je niet thuis bent. De bezorger zal dan een briefje in jouw brievenbus achterlaten met daarop het huisnummer waar het pakketje is afgeleverd, zodat je het daar kunt ophalen. Wil je dit liever niet? Dan kun je dat gemakkelijk vermelden bij jouw ordernotitie tijdens het bestelproces.

Indien jouw buren ook niet thuis zijn zal er een briefje in je brievenbus worden achtergelaten. Op dat briefje, ook wel 'niet-thuis-bericht' genoemd, vind je de instructies hoe te handelen. Bij GLS is je 'niet-thuis-code' hetzelfde als je track & code. 

Kan ik mijn bestelling volgen?

In de meeste gevallen kun je na 23.59 uur je track & trace gegevens online raadplegen. Hier vind je ook een indicatie van het tijdstip waarop zij het pakketje bij je komen afleveren. Hieronder vind je een verklaring van verzend-statussen.

Jouw bestelling kan tussen 08:00 uur en 20:00 uur geleverd worden.

  • Bestel: je pakket is ingescand bij de bezorger. Vandaag wordt het pakket bij u bezorgd. Je kunt onderaan bij de Track en Trace klikken op 'Klik hier voor bezorgtijdvensters', vul je postcode in en krijg een tijdsindicatie van de bezorging. 
  • N. in bestelling: je pakket is op dit moment niet in levering. Dit kan zijn omdat er een fout in het adres zit, of de chauffeur is aan de deur geweest, u heeft een niet-thuis bericht in de brievenbus of via email gekregen en GLS wacht op een reactie zodat het pakket alsnog bezorgd kan worden.
  • Depotscan: je pakket is gescand op een tussendepot. Het pakket gaat door naar een ander depot.
  • Overslag: je pakket heeft de aansluiting gemist tussen verschillende depots. Het kan zijn dat je pakket vertraging heeft opgelopen. Houdt de Track & Trace in de gaten.
  • Vertrek: je pakket is onderweg naar het dichtsbijzijnde depot bij u in de buurt. 
  • Aankomst: je pakket is aangekomen in het depot het dichtst bij je in de buurt. Hierna gaat het pakket met de bezorger mee. Houdt de Track & Trace in de gaten. 
  • Aflevering: je pakket is bij jou of bij 1 van je buren bezorgd. Wanneer je pakket bij een van de buren is afgeleverd, hoor je een briefje in de brievenbus te vinden waarop staat op welk huisnummer het is afgegeven. 
Ik heb geen bevestiging gehad, wat moet ik doen?

Wanneer je een bestelling plaatst bij Skystep, ontvang je altijd automatisch een bevestiging met jouw orderdetails. Tevens ontvang je van ons een mailtje wanneer wij de bestelling hebben verwerkt. Later die dag ontvang je vanuit GLS per mail de informatie over de verzending en je track & trace code.

Helaas komt het wel eens voor dat er een foutief emailadres aan ons wordt doorgegeven of dat deze bevestigingsberichten in de spambox of map met ongewenste email terechtkomen. Check deze altijd goed, zo mis je geen belangrijke informatie over je bestelling. 

Wanneer dat ook niet het geval is kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen via info@skystep.nl. Wij helpen je uiteraard graag verder.

Hoe kan ik betalen?

Bij ons kun je veilig en vertrouwd betalen op jouw favoriete manier. Wij accepteren de volgende manieren van betalen: iDeal, creditcard, PayPal, Klarna - Achteraf betalen, SOFORT Banking, Belfius Direct Net, ING Home'Pay, KBC/CBC Betaalknop of Bancontact.

Alle prijzen op onze website zijn inclusief 9% of 21% BTW.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het afhalen van een bestelling is geen enkel probleem. Wel is het belangrijk dat we van te voren een afspraak maken voor het afhaalmoment. We spreken een tijd en datum met elkaar af wanneer jij je bestelling af kunt halen.

Uiteraard hoef je geen verzendkosten te betalen wanneer je jouw bestelling af komt halen. Neem hiervoor contact met ons op via info@skystep.nl

Hoe stuur ik mijn bestelling (gedeeltelijk) retour?

Na ontvangst van jouw bestelling heb je 14 dagen bedenktijd om jouw retour kenbaar te maken. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen de tijd om jouw producten retour te zenden.

Ook in de sale heb je het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren. Na de termijn van de eerste 14 dagen is de koopovereenkomst definitief.

De kosten voor het retour zenden zijn voor rekening van de consument en worden niet door ons vergoed. Wanneer je je bestelling volledig retourneert, worden eventueel betaalde verzendkosten (voor de heenzending) wel terugbetaald. 

Het artikel dat je wilt retourneren kun je binnen 14 dagen, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking terugsturen. Let op: schoenendozen of verpakkingen van producten zijn geen verzenddozen. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag nadat je de artikelen hebt ontvangen. Na de termijn van 14 dagen is de koopovereenkomst definitief.

Voor een snelle en correcte afhandeling van jouw retourzending verzoeken wij je het bij jouw bestelling bijgevoegde retourformulier in te vullen en deze tezamen met de zending terug te sturen.

Beschik je niet over een retourformulier?

Klik hier om een retourformulier te downloaden: Retourformulier - Skystep B.V.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing bij; zakelijke opdrachten en transacties.

Hoe maak ik een account aan?

Je hoeft geen account aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen. Het aanmaken van een account heeft echter een aantal voordelen. Je kunt in de webshop snel en eenvoudig bestellen zonder al je gegevens opnieuw in te voeren. Daarnaast kun je jouw persoonlijke gegevens makkelijk aanpassen en jouw bestelstatus bekijken.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze melden?

Wij vinden het belangrijk dat al onze klanten tevreden zijn. Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service of een van onze producten dan horen wij dit graag. Je kunt jouw klacht richten aan onze klantenservice. Binnen 1 a 2 werkdagen krijg je een reactie op jouw klacht. Wij zullen proberen een passende oplossing te vinden. Je kunt onze klantenservice bereiken via: info@skystep.nl of door middel van gebruik te maken van het contactformulier.

Mocht je niet tevreden zijn over de geboden oplossing, dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie WebwinkelKeur. Je kunt deze commissie bereiken via deze website.

Wat zijn jullie voorwaarden?

Privacy Statement en Cookiebeleid

Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze site en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verstrekt zo vertrouwelijk mogelijk wordt behandeld. Wij gebruiken jouw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Wij zullen je persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van jouw bestelling.

Lees hier ons volledige privacy en cookiebeleid

Stichting WebwinkelKeur

Wij hebben onze webwinkel laten keuren door Stichting WebwinkelKeur en zijn trots dit keurmerk te mogen voeren. Het WebwinkelKeur keurmerk is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en of diensten verkopen via internet. Dit betekent dat je bij ons veilig online kunt bestellen met duidelijke leveringsvoorwaarden. Leden van WebwinkelKeur zijn te herkennen aan het certificaat dat je vindt als je op de website klikt. Als consument ben je er zeker van dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de stichting onderschrijven. Tevens kun je erop vertrouwen dat deze bedrijven zich houden aan, alsmede aanspreekbaar zijn op, het naleven van de relevante wet- en regelgeving.

Algemene Voorwaarden

Lees hier onze algemene voorwaarden.

Onze meest recente berichten

Hallux-Valgus-Skystep

Hallux Valgus: niet zomaar een knobbel op je voet

Hallux Valgus: niet zomaar een knobbel op je voet Sommige mensen hebben aan de zijkant van hun voet een flinke knobbel zitten, waardoor het lijkt...
Compressiekousen-compressietubes-Skystep

Compressiekousen tijdens het sporten, do or don’t?

Inhoud Compressiekousen Het nut van compressie Compressiekousen of -tubes? Tips bij het aantrekken Compressiekousen tijdens het sporten, do or don’t? Compressiekousen of -tubes, je ziet...
Overbelaste knie

De meest voorkomende hardloopblessures | Met oefeningen en tips om deze blessures te voorkomen

Inhoud Veel voorkomende blessures Belemmeringen Oefeningen Blessures voorkomen Fysiotherapeut inschakelen De meest voorkomende hardloopblessures Met oefeningen en tips om deze blessures te voorkomen Overbelasting, een...
Sinus-tarsi-syndroom-Skystep

Het sinus tarsi syndroom herkennen en effectief behandelen

Inhoud Wat is sinus tarsi Oorzaak Symptomen Bestrijding Het sinus tarsi syndroom herkennen en effectief behandelen Bij het maken van een top 3 complexe en...